Millioninvestering giver gratis wifi i alle Coops butikker
I disse moderne tider skal forbrugere være online hele tiden, og det er umuligt at drive en forretning uden en eller anden grad af digital tilstedeværelse.
Derfor sætter Coop fut i teknologiinvesteringerne med wifi i alle koncernens knap 1200 butikker.
- Vi fik installeret fiber i alle vores butikker sidste år, og det gav os båndbredden til at kunne få wifi. Nu fyrer vi wifi ud, og så kommer den digitale bølge efter, siger Bjørn Langhorn Lundt, head of procurement i Coop Technology.
- Det bliver medarbejderapps og kundeapps af enhver art, blandt andet selvbetjening. Det kunne også være pristjekkere - der er rigtig mange tanker i gang. Selvbetjeningsservicen Bip og betal er på vej ud i alle Fakta-butikker i øjeblikket, og jeg tror, at når først folk oplever den ydelse, bliver det lettere for os at rulle andre, sjove digitale ydelser ud, siger han.
Millioninvestering i fremtiden
Der er tale om en tocifret millioninvestering for at få installeret wifi i alle butikkerne, men Bjørn Langhorn Lundt ser det som det rigtige at gøre i forhold til at kunne følge med kundernes behov.
- Convenience bliver stadig større. Vi bliver nødt til at forandre os og tilgå kunderne, så de kan få den ydelse, så de ikke føler, det skal være en længere tur, hver gang de skal i supermarkedet, men at de også kan lave det hurtige indkøb. Fleksibilitet, øget hastighed og serviceniveau for kunderne er det, vi går efter med dette tiltag, siger han.
Bjørn Langhorn Lundt regner med, at udrulningen af gratis wifi i første omgang vil blive brugt af kunderne til at finde opskrifter og tilbud, men at det også kan bidrage til en stabil forbindelse ved betalinger med andet end kontanter.
På sigt skal medarbejderapps lette arbejdet for de ansatte, så de i stedet kan bruge kræfterne på at hjælpe kunder og skabe merværdi for dem, lyder det fra indkøbschefen.