Kvickly vil sælge "dagens rester" via Too Good To Go
Det kan være brød og kager, men det kan også været frugt og grønt - eller helt andre varer, der skal sælges her og nu for ikke at blive for gamle.
Fremover kan forbrugerne via madspildsappen Too Good To Go finde og købe varer, der nærmer sig udløbsdato, i alle landets Kvickly-varehuse.
Kvickly har i en periode testet samarbejdet med Too Good To Go i en række varehuse, og nu går kæden ind i et landsdækkende samarbejde som den første dagligvarekæde i landet.
Prisen for Kvicklys lykkeposer ligger mellem 29 og 39 kr., men værdien af varerne i posen er ifølge Coop typisk minimum tre gange højere end prisen for posen.
- Det har været vigtigt for os at finde nye veje for at minimere madspild i vores 71 varehuse. Og vores erfaringer i testen har været så gode, at vi glæder os til, at det nu bliver landsdækkende, siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.
I september var 68 Kvickly-varehuse med i testen, og i den periode blev der solgt 13.600 lykkeposer.
I begyndelsen af måneden meldte servicestationskæden Q8 ud, at alle kædens stationer nu er med i et tilsvarende samarbejde efter en test.