Kunder tipper Irma om nye producenter
-
Coops storkøbenhavnske supermarkedskæde inviterer kunderne til at komme med deres bud på leverandører, som Irma skal have på hylden
Irma vil tilbyde flere varer, som ikke findes i andre supermarkedskæder.
Under overskriften ”Irma elsker madiværksættere” opfordres kunder til at tippe Irma om små producenter, de kender, og varer, de godt kunne tænke sig at finde på Irmas hylder.
- Irma har altid været på de smås side i form af de mindste producenter og de største ildsjæle, der brænder for at udvikle nye og bedre smagsoplevelser,” siger Irmas direktør Charlotte Norby.
Irmas tiltag skyldes flere nye tendenser i dagligvarebranchen.
For det første en stigende interesse fra kunder i mere unikke produkter og smagsoplevelser. Dernæst har mængden af små, nye producenter af mad og drikke aldrig været større herhjemme.
Endelig ligger det i Irmas DNA at tilbyde kunderne varer, der udfordrer de kendte standarder, lyder det fra Irmas direktør.
Irma gennemførte som led i sin støtte til de mindre producenter, der var ramt af coronakrisen, sidste år kampagnen #tænksmåt, der resulterede i en fordobling af salget af varer fra små fødevareproducenter.