Kampagne fordobler Coops øko-salg

Coop 14. apr 2016 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Coops 1200 butikker har de seneste dage haft kampagne på økologi, og det har medført, at koncernens kæder har fordoblet salget af de økologiske varer. I hvert fald på en enkelt dag, fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Fredag den 8. april var salget præcis det dobbelte som den tilsvarende dag 2014. Dermed opfyldte man - om end kun for en enkelt dag - Coops mål om at gøre Danmark dobbelt så økologisk. Målet skal være opfyldt i 2020 sammenlignet med salget i 2014.

Der er dog stadig spænding om det lykkes Irma på Christianshavn som den første butik nogensinde at opnå en økologi-andel på over 50 procent. Efter 10 dage er andelen lige nu 49,8 procent. På landsplan udgør økologien 9 procent af det samlede salg.

Opdateret 10. nov 2020