Irmas økologi-ambitioner overgår alt
Coop Danmarks profilkæde Irma hæver nu sit mål for den økologiske andel af sit fødevaresalg til hele 50 pct.
Det sker som et led i Coops nye satsning på at få fordoblet den økologiske omsætning til 10 mia. kr. på fem år.
Allerede nu fører Irma økologisælger-feltet med en andel på 25 pct. - tre gange så meget som gennemsnittet i handelen.
– Vi har sammen med Økologisk Landsforening sat os et meget ambitiøst mål, hvor vi vil sætte nye standarder for økologien i Danmark. Det har vi gjort, fordi vi ved, at det er vigtigt for vore kunder, siger Irmas direktør Jesper Uggerhøj.
I år vil Irma udvide sit øko-sortiment med 250 varer til over 1400, bl.a. med en ny serie i eget mærke, ”Irmas økologiske hverdag”, hvor en række basisvarer bliver 10 til 25 pct. billigere.
Foto: Coop Danmark