Irma-kampagner fordobler salget fra små leverandører
Dagligvarekæden Irma har gennem kampagnerne #Tænksmåt og Bar22 fordoblet salget af varer fra kædens mindste leverandører.
Det skriver Irma i en pressemeddelelse. Den første kampagne, #Tænksmåt, løb under den første bølge af corona-pandemien, hvor Irma lavede og solgte 700 hjælpepakker med varer fra de mindste leverandører.
Den anden kampagne, Bar22, løb af stablen i november 2020 og fokuserede på de drikkevareleverandører, som har mistet en stor del af indtægten fra salget til barer, cafeer og restauranter - her er salget steget med 100 pct. oplyser Irma.
- Det er ildsjæle som slås for deres idé og deres varer, og det er kvalitetsprodukter, som vi også gerne vil have i vores butikker i fremtiden. Vi har brug for de små i Irma – derfor har det været så dejligt at opleve kundernes opbakning, siger Trine Meyer, konceptchef i Irma.
Navnet "Bar22" stammer fra den daværende regel om, at beværtninger skulle lukke kl. 22, mens Irma solgte produkterne med 22 pct. rabat til kunderne.