Irma giver kunderne mulighed for en grøn burger
Fra 2. januar er plantefars blevet en fast del af sortimentet i Irmas 79 butikker og dermed et nemt alternativ til de kunder, der efterspørger vegetariske produkter - eller som bare ønsker et grønt alternativ til de kødfrie dage, skriver Coop i en pressemeddelelse.
Efterspørgsel på grønne alternativer
Lanceringen af den nye plantefars kommer i forlængelse af lanceringen af to versioner af plantefars i 2017, Irmas Falafelfars og Irmas Bønnefars, der på rekordtid er blevet populære blandt kunderne, der efterspørger mere grønt.
Derover har også vegetar-/veganer-konceptet ”Det Grønne Marked”, der siden sommer har været testet i 20 Irma-butikker, vist sig at være en meget stor succes i et dagligvaremarked, der ellers ikke er præget af den store vækst.
”Det Grønne Marked med et bredt sortiment af vegetariske og veganske varer peger direkte ind i tidens trend med at spise mindre kød. I Irma har vi med vores urbane beliggenheder et særligt godt kundeunderlag til den kødfrie trend, der betyder, at vi har tredoblet omsætningen i vores testbutikker, og derfor implementerer vi konceptet i resten af Irma i 2018. Set i det lys, ved vi, at vores kunder efterspørger endnu flere grønne alternativer til kød, og derfor lancerer vi nu plantefars i alle vores butikker, ” siger Anette Christensen, konceptchef for Irmas vegetariske koncept.