Irma er Danmarks mest bæredygtige varemærke

Coop 24. mar 2015 -
This describes the image
Skrevet af: Redaktionen

Ifølge danske forbrugere er Irma det mest bæredygtige varemærke i Danmark.

Sådan lyder konklusionen på Nordens mest omfattende varemærkeundersøgelse vedrørende bæredygtighed, Sustainable Brand Index, der er gennemført for tredje gang.

Irma er hoppet fra fjerdepladsen til førstepladsen, mens sidste års topscorer, SuperBrugsen, må se sig henvist til andenpladsen.

- Irmas topplacering er temmelig sigende for det enorme arbejde, de har investeret i deres varemærke. Årsagerne er kædens skarpe fokus på økologiske levnedsmidler samt erklærede målsætning om 50 pct. økologi i løbet af 10 år, siger Erik Hedèn, adm. direktør for Sustainable Brand Index, i en pressemeddelelse.

Coop Danmark klarer sig godt i dette års undersøgelse. Foruden Irma og SuperBrugsen i den absolutte elite er både Kvickly og Dagli'Brugsen med i top-10.

Varemærkerne udvælges på basis af markedsandel, omsætning, antal medarbejdere og generelt varemærkekendskab.

Opdateret 10. nov 2020