I netsupermarkedet går kunder efter økologi og sundhed
Forbrugere, der vælger at købe dagligvarerne på nettet, synes, at økologi og sundhed er vigtigere, når de fylder i indkøbskurven, end den gennemsnitlige danske forbruger, viser en ny undersøgelse fra AimCreate.
Således siger seks ud af ti af onlineshopperne, at økologi og sundhedsmærkning er vigtigt, når de køber ind. Blandt danske forbrugere generelt er det kun fire ud af ti, der synes, at økologi er et vigtigt parameter, og kun hveranden har fokus på sundhedsmærkningen under indkøbet.
Der er dog forskel på forbrugere, der køber ind i Nemlig.com og i Coop.dk Mad. Mens førstnævntes kunder - ligesom befolkningen generelt - vægter prisen, er den ikke blandt de tre vigtigste parametre for Coop.dk Mads kunder.
De tre vigtigste parametre:
Den danske forbruger: lav pris, danske varer og sundhedsmærkning
Coop.dk Mads kunder: økologi, sundhedsmærkning, danske varer
Nemlig.coms kunder: lav pris, sundhedsmærkning, økologi