Føtex-direktør: Coop har tidligere lovet lavere priser
I august sidste år varslede Føtex en prisnedsættelse på flere end 2000 varer under kampagnenavnet Føtæsk.
Dansk Supermarked-investering skal hente markedsandele
Forleden svarede Coop igen med et løfte om et lavprisprogram på mindst 1000 varer i de største varehuse, og en nedsættelse af prisen i løbet af de kommende måneder på "hundredvis af varer".
Kædedirektør i Føtex Thor Jørgensen frygter dog ikke Coops indtog i priskrigen.
- Jeg forholder mig rimeligt roligt til Coops udmelding. De er klart dyrere, end vi er, og det er ikke første gang Coop lover at sætte priserne ned, siger Thor Jørgensen.
Han henviser bl.a. til, at Coop i 2015 lovede en årlig investering på 200 mio. kr. i at sætte prisen på økologi ned.
Dagligvaregiganter slås om økologi-priser
- Alligevel er Føtex billigere på økologi end selv Coops discountkæde Fakta. Det viste blandt andet Politikens pristjek på øko-varer i november sidste år, siger Thor Jørgensen.
Han tilføjer, at koncernen også selv løbende tjekker priserne, og at han er spændt på at se, hvor meget Coop sætter sine priser ned.
- Coop har jo ikke sagt, hvor meget billigere varerne bliver. En smule er jo ikke meget, når udgangspunktet er, at man er meget dyrere, siger Thor Jørgensen.
Føtex på fjerdepladsen i pristjek
Han glæder sig over et netop offentliggjort pristjek, hvor Søndagsavisen har tjekket prisen på 26 discountvarer.
Føtex ligger på en fjerdeplads, 7,80 kr. dyrere end vinderen Aldi, der solgte de 26 varer for i alt 242,05. På anden og tredjepladsen ligger Lidl og Bilka.
Dansk Supermarkeds egen discountkæde Netto ligger på sjettepladsen, lige efter Fakta, og er 1,78 kr. dyrere end Føtex.