Festival-gæster skal lave mad

Coop 19. jun 2017 -
This describes the image
Arkivfoto: MadKulturen FoodJam.

For sjette gang i træk får unge på Roskilde Festivalen mulighed for at være med til at lave mad under eventet FoodJam.

Bag eventet står Madkulturen, Änglamark og Coop, der beskriver FoodJam som et ’folkekøkkentelt’.

Prisen for at være med er 65 kr., og målet er at give de unge et andet forhold til det at lave mad.

- Når du ikke kan håndtere klassiske råvarer, så udliciterer du populært sagt din sundhed til andre. Derfor handler FoodJam om én ting: at give de unge mod på at gå i køkkenet og lave mad fra bunden, så vi fortsat har kritiske forbrugere, siger Judith Kyst, direktør for Madkulturen.

Sidste år var det særligt muslinger, fisk, fennikel og krydderurter, der viste sig at være det store råvarehit, mens tilberedning af muslinger og kunsten at ordne grøntsager var blandt de store kompetencehit, viste den efterfølegnde evaluering.

FoodJam bruger udelukkende økologiske råvarer leveret af SuperBrugsen, Kvickly og Änglamark. Fiskene kommer fra Thorup Strand.

Opdateret 10. nov 2020