Fakta styrker organisationen
Netop nu er Fakta godt i gang med at finde tre centrale nøglepersoner, der alle får stor indflydelse på at skabe fremtidens lavpriskoncept.
Det drejer sig om to nye varekonceptchefer for henholdsvis kolonial/nonfood og ferskvare/frugt og grønt samt en ny vareflowchef.
Ifølge kædedirektør John Hornbech Christensen sker rekrutteringen for at styrke kæden og opruste til den udvikling, som Fakta har taget hul på.
- Fakta har de sidste tre år tilpasset vores butiksportefølje, så vi i dag har en rentabel forretning med sorte tal. Nu er vi klar til at styrke vores organisation til at tage næste step på rejsen, siger han.
Incitamentsmodel på vej for butiksledere
En af opgaverne for de nye varekonceptchefer bliver at være medansvarlig i at understøtte det lokale købmandsskab, som Fakta vil åbne yderligere op for næste år.
- Vi har de senere år arbejdet med differencieret købmandskab, hvor udvalgte butikker har fået et større råderum til at drive det lokale købmandskab. Det vil vi gerne udvide med flere butikker i de kommende år, som derved får mulighed for tilpasse priser, sortiment og sponsorater lokalt i forhold til den lokale konkurrencesituation.
- Vi arbejder også på at skabe en incitamentsmodel, der gør det mere attraktivt at være butiksleder i Fakta og Coop 365. Mere kan jeg ikke sige om det på nuværende tidspunkt, siger John Hornbech Christensen.
Sidste år havde ca. 45 butikschefer i Fakta mulighed for at bestemme mere selv, hvilket har skabt gode resultater og større tilfredshed hos den enkelte butikschef, fortæller kædedirektøren.