Dobbelt så mange kunder kan få Coop Bank i nul
Tilgangen af kunder til landets eneste dagligvare-bank, Coop Bank, er stadig begrænset.
De aktuelle 55.000 kunder er ganske vist 23.000 flere end før en hverve-kampagne blev sat i søen for et år siden - men kun halvt så mange, som banken behøver for at nå en balance i driften.
Ifølge en leder i Coop-systemets blad, Butikslederen, har Coop Banks adm. direktør Allan Nørholm for et år siden sagt, at der skal 110.000 kunder til, før driften kommer i balance.
Den snart tre år gamle bank har til og med første halvdel af 2015 tabt ca. 140 mio. kr.
Butikslederen opfordrer nu butikkerne til at øge indsatsen over for deres kunder for at skaffe banken flere.
"I butikkerne har man helt klart en interesse i at gøre, hvad der er muligt for at øge kundetilgangen i Coop Bank. Så længe banken opererer med underskud, er der kun butikkerne til at dække det. Desuden har det vist sig, at kunder i Coop Bank er mere loyale butikskunder", skriver bladet.
Af Jesper Veber Knudsen
jeve@dhblad.dk
Foto: Coop Bank