Dagligvarekoncern vil skabe CSR-politik sammen med kunderne
Coop inviterer nu sine 1,8 mio. medlemmer til at deltage aktivt i diskussionen, om hvordan dagligvarekoncernens CSR-strategi skal se ud.
- Over de seneste år har vi set, at bæredygtighed og klima er rykket op som nogle af de vigtigste dagsordener hos danskerne. Mange har et brændende ønske om at gøre en forskel i deres egen hverdag, men det kan svært at vide, hvad man skal gøre som forbruger. Her er en helt konkret mulighed for at gøre en forskel, siger ansvarlighedsdirektør i Coop Signe D. Frese.
Projektet hedder Co-creation og betyder helt konkret, at medlemmerne giver deres mening til kende via Coops egne kanaler og eksterne medier. Interesserede tilmelder sig et digitalt involveringsforløb, hvor der bliver stillet konkrete spørgsmål, mulighed for at komme med forslag og for at dele idéer til konkrete grønne løsninger med andre.
- Vi står over for en af de største udfordringer som samfund: Den grønne omstilling. Vi skal derfor være parate til hele tiden at finde nye grønne løsninger, som virker i hverdagen. Vi er 1,8 mio. medlemmer i Coop, og hvis vi alle gør noget, så batter det virkelig. Så indsatsen er også et opråb, som skal indgyde os en tro på, at vi kan udrette meget sammen, siger Coops formand, Lasse Bolander.
Deltagerne vil løbende blive orienteret om resultaterne af indsatsen og blive inviteret med til lanceringen af den nye strategi, skriver Coop i en pressemeddelelse.
Medlemmerne kan deltage i forløbet via www.groenneveje.dk og dele idéer under #grønneveje - det sker i ugerne 42-44.