Dagli'Brugsen ser store muligheder i delikatesser
Danskernes stigende lyst til nemme måltider er også noget, Coop har taget højde for i koncernens nye fleksible butikskoncept SM20.
Et koncept, hvor man har blandet tidligere elementer fra kæderne til et nyt skalérbart koncept, der kan bruges uanset kæde og butiksstørrelse.
Indtil videre er ca. 20-25 af Coops butikker blevet indrettet efter det nye SM20-koncept, der blandt andet byder på C-Måltidsmarkedet med convenienceprodukter i fronten af butikken, Brød Cooperativet og en afdeling med Irma-varer. Herudover byder konceptet også på et varmemodul i slagterafdelingen.
Hos den helt nye Dagli'Brugsen i Thorsager på Djursland er slagterafdelingen dog byttet om med en betjent delikatesseafdeling, som butikkens uddeler Keld Madsen har store forhåbninger til.
Dagli’Brugsens markedsdirektør Ole Ebdrup Andreasen kalder Dagli’Brugsen Thorsager lidt af en pioner indenfor delikatesseløsninger i Dagli’Brugsen-kæde, men ifølge markedsdirektøren kan flere delikatesseløsninger være på vej i flere Dagli'Brugsens butikker på landet.
- Vi ser et stort potentiale i delikatesser, og vi tror, delikatesser kan få en opblomstring i Dagli'Brugsen, hvis vi får det ned i en skala, hvor det er tilpasset os, siger Ole Ebdrup Andreasen.
Større butikker på vej
Han tilkendegiver, at Dagli'Brugsen har haft et lidt støvet image, og at det nye butikskoncept kan være med til at rette op på forbrugerne syn på kæden.
Indtil videre er det dog kun en håndfuld Dagli'Brugsen rundt i landet, der har fået tilført det nye koncept, heriblandt i Uldum og Tved.
Men flere og særligt større Dagli'Brugsen er på vej, fortæller markedsdirektøren.
- Vi har nogle store butikker i pipelinen og har blandt andet en helt ny butik på vej i Sdr. Felding, fortæller Ole Ebdrup Andreasen.