Dagli'Brugsen nærmer sig den sidste trykte tilbudsavis

Coop 22. okt 2017 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand Formatdirektør i SuperBrugsen Jesper K. Andersen

Den trykte tilbudsavis med de samme tilbud til alle kunder over hele landet er gammeldags. Det mener formatdirektør for Dagli'- og LokalBrugsen Jesper K. Andersen.

Han forudsiger, at kæden som den første lukker helt ned for den trykte udgave af tilbudsavisen - og han gætter på, at det sker inden 2020.

- Vi ved jo alle, at tilbudsavsien, som den kommer ud i postkasserne i dag, skal dø, og jeg vil gerne, at vi bliver den første kæde, som lader det ske, siger Jesper K. Andersen.

Men kunderne skal være parate til de nye tider, før det kan ske.

- Vi arbejder i øjeblikket på at finde ud af, hvordan vi sikrer, at vores kunder fortsat kan få vores tilbud, når vi ikke længere sender den trykte avis ud. Den første tid vil den stadig kunne findes i sin nuværende udgave på nettet, men den forsvinder også med tiden. Det er gammeldags, at man giver alle kunder de samme tilbud. Det, der er spændende i Nordsjælland, er det måske ikke i Jylland, siger han.

Han nævner blandt andet Coop-app'en som et af de nye steder, hvor kunderne får både individuelle og fælles tilbud.

Også medarbejderne skal være klar til de nye tider.

- Vi skal fortsætte med at sende tilbud ud centralt fra, men butikkerne skal også have lokale tilbud, som de blandt andet har det med vores sms-klub i dag. Nogle er gode til at arbejde med blandt andet med Facebook, andre skal lære det. Vi skal være der, hvor de unge er. Det kunne måske også være på snapchat. De er vores kommende kunder, siger Jesper K. Andersen.

Opdateret 10. nov 2020