Dagli’Brugsen når ikke sit budgetmål

Coop 29. nov 2016 -
This describes the image

Det skriver Butikslederen på baggrund af et informationsmøde for 600 formænd og uddelere i Dagli’-og LokalBrugsen i Aarhus-området.

- Vi kan ikke hente det, vi satte over styr i sommer i forhold til budgettet. Men vi vil gøre, hvad vi kan for at samle mest muligt op. Vi søsætter ekstra kundeskabende aktiviteter i Dagli’Brugsen med bl. a. mere tryk på tilbuddene for at skabe større kundestrøm, sagde Jesper Kjeldsen på mødet.

Indsatsen gælder kun for Dagli’Brugsen - ikke LokalBrugsen.

Af tiltag nævner Jesper Kjeldsen blandt andet et boost på vin-fronten med et øget tryk på fem-seks sider i avisen hver 8. uge. Kæden sælger nemlig mindre vin end Coop som helhed.

Derudover lancerer Dagli’Brugsen i december en tre-retters menu fra Jespers Torvekøkken.

Jesper K. Andersen konstaterede dog på mødet, at Dagli’-og LokalBrugsen fastholder sin markedsandel på 5 pct. trods seks lukkede butikker.

Kæden budgetterer med vækst i omsætningen i 2017, hvor der også skal tjenes flere penge.

Dagli’Brugsen er i øjeblikket ved at omstille butikkerne til Fremtidens Dagli’Brugs. Ifølge Butikslederen er 80 butikker moderniseret inden udgangen af 2016, og 125 står for tur næste år.

Som noget nyt skal alle butikker have tilføjet bynavn til kædenavnet på facaden – lidt i stil med Spar-kædens stunt, da købmandens navn erstattede Spar på facaden.

Opdateret 10. nov 2020