Coops softwareselskab er blevet en overskudsforretning efter et år
-
Lobyco, som blev stiftet i september 2020, havde sidste år en omsætning på 103 mio. kr. og et plus på 1,4 mio. kr.
Coops softwareselskab Lobyco er på lidt over et år vokset til ca. 180 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Rumænien, Polen og Ukraine.
Her beskæftiger medarbejderne sig primært med udvikling og drift af digitale løsninger.
Selskabet sælger digitale kommunikations- og loyalitetsløsninger til detailhandlere over hele verden. Sidste år lød omsætningen på lidt over 103 mio. kr., mens resultatet blev 1,4 mio. kr.
Udgangspunktet for forretningen er Coops app, som er den mest anvendte og populære app i dansk dagligvarehandel.
Via appen kan kunderne få tilbud, bestille varer, gå uden om kassen i butikker med Scan & Betal, få opskrifter, kvitteringer og meget mere.
- Detailhandlere over hele verden har samme udfordring: At få en effektiv digital kommunikation med kunderne og styrke loyaliteten. Vi har udviklet en teknologi, der virker effektivt ved meget stor volumen, og et koncept, som er meget populært hos forbrugerne. Inden for det sidste år har vores app ligget nr. 1 på App Store i tre europæiske lande, siger Jan Madsen, adm. direktør i Lobyco.
Bestyrelsesformand for selskabet , Coops adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, siger:
- Det er særdeles positivt, at vi på meget kort tid har skabt et selskab med globalt potentiale, som allerede giver overskud. Det giver os ekstra kræfter til at udbygge vores digitale førerposition i Danmark, som vores medlemmer kan få endnu flere fordele via appen.
Lobyco har indgået større aftaler med Samkaup, en af Islands største detailhandlere med over 60 butikker og 25 procents markedsandel samt med Profi, der driver 1600 supermarkeder i Rumænien.
Lige nu har Lobyco dialog med potentielle fremtidige kunder på flere kontinenter.
Lobyco er officiel Microsoft ISV Partner, hvilket giver adgang til Microsofts globale netværk af detailhandels kunder.