Coops online madbutik overhaler snart nonfood

Coop 10. feb 2021 -
This describes the image
Foto: Ulrik Samsøe Figen
  • Salget af onlinedagligvarer på Coop.dk Mad er tæt på at overhale salget af nonfoodprodukter fra Coop.dk. Nu skal koncernen i højere grad tænke onlinesalg på tværs

Det er blot et spørgsmål om tid, før salget af dagligvarer online overhaler salget af nonfood-produkter hos Coop.dk. Successen betyder, at Coop-koncernen nu i højere grad skal til at tænke onlinesalget på tværs af de to kategorier. 

Det skriver Fødevarewatch.

- Vi skal tænke mere på tværs og lade komponenter fra hele familien spille bedre sammen. Det er ikke noget, som vi kan gøre på et kvartal, for vi skal tænke kundens shoppingmission til ende. Det kræver, at vi ikke forsøger at tvinge kunderne rundt i vores logik, men i stedet indleder et arbejde, hvor vi finder frem til, hvad kunden vil have i det øjeblik, de kommer ind ad vores dør, siger Morten Viktor, koncerndirektør for digitalt & e-commerce i Coop, med henvisning til, at de to onlinebutikker skal tænkes bedre sammen med det digitale område, der omfatter Coops app, Coop Prime og Scan & Betal.

Han forklarer, at mens salget af nonfoodprodukter i Coop er fordoblet, har onlinehandlen med dagligvarer i en lang tid ligger i indeks 300.

Det seneste digitale skud på Coops stamme er Prime-abonnementet, som pt. har i omegnen af  50.000 sign-ups, der tilsammen indbetaler mere end 100 mio. kr. på deres Coop-konto og bruger pengene til at handle ind i Coop-butikker med forskellige fordele - blandt andet 15. pct. rabat på økologiske varer.

Opdateret 2. jun 2021

Vil du vide mere?