Coops nye grønne lavprissupermarked får premiere til september
Torsdag den 3. september åbner Coop 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”.
Det sker som en test af fremtidens lavprissupermarked – et nyt format, som placerer sig mellem discountbutik og kvalitetssupermarked.
Og Coop vil gerne have forbrugernes vurdering, fortæller koncerndirektør i Coop Jens Visholm.
- Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig. Vi har med Coop 365 lavet vores bud på en ny butik. Vi vil dog rigtig gerne høre fra forbrugerne og fra vores medlemmer, om det er sådan, fremtidens lavprissupermarked skal se ud, siger Jens Visholm, i en pressemeddelelse.
Kædenavn bliver meldt ud i 2021
Kæden hedder Coop 365, fordi man skal kunne handle der alle årets dage, og fordi det lægger sig op Coops varemærke for ansvarlige varer: "365".
Farven på testbutikkerne er grøn, som et klart signal om den grønne linje, Coop 365 vil forfølge: Mere økologi og 10 pct. bonus på frugt og grønt.
Om de nye testbutikker bliver en egentlig kæde, vil der blive taget stilling til i begyndelsen af 2021.
- Vi har testet en række elementer under navnet Coop Hverdag en håndfuld steder. Baseret på bl.a. erfaringer derfra, har vi videreudviklet det til Coop 365. Nu vil vi bruge de kommende fire måneder til at høre kundernes reaktioner i de forskellige byer, hvor testbutikkerne åbner, rette til og vurdere, om vi har grundlaget for fremtidens lavprissupermarked, siger direktør John Hornbech Christensen, der har ansvaret for projektet.
De 13 butikker er spredt udover hele landet, men er mest koncentreret i eller omkring byer som København, Odense, Aalborg og Frederikshavn, hvor i alt 8 af de 13 testbutikker bliver placeret. Se hele listen her
Konkret er butikkerne større end Coops nuværende discountbutikker, og har 600-700 flere forskellige varer. Ligeledes får butikkernes chefer ansvar og frihed som i et traditionelt stort supermarked, oplyser Coop.