Coop vil sælge for en milliard kroner mere grønt

Coop 10. jan 2017 -
This describes the image
SuperBrugsen i Stenlille kaldes efter eventen Grønt Brugsen Foto: Coop

Danskernes forbrug af mad er under dramatisk forandring i disse år – flere vil spise mere grønt og mindre kød. Med en ny plan vil Coop gøre det lettere for alle danskere at leve sundt.

Det fortæller koncernen i en pressemeddelelse.

I løbet af 2017 vil Coops 1200 butikker i hele landet – Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Fakta og Irma – lancere en række konkrete initiativer, der skal inspirere danskerne til at spise sundere. Det første initiativ kommer i denne uge, hvor butikkerne præsenterer en omfattende markedsføring af frugt og grønt med store prisnedsættelser.

Frem mod 2025 forventer Coop at øge salget af grønt med over 1 milliard kr., svarende til en vækst på cirka 50 procent. Det betyder, at danskerne i gennemsnit øger deres forbrug af grønt med 100 gram om dagen.

Som en ekstra gimmick vil Coop fra i dag forvandle Danmarks mest usunde supermarked til det sundeste.

- Vores tal viser, at SuperBrugsen i Stenlille er den butik, der sælger færrest grøntsager. Derfor vil vi over de næste tre uger inspirere kunderne til sundere madvaner blandt andet med sunde snacks i kasselinjen og markante prisnedsættelser på grønt, siger Jens Visholm.

Sundhedsindsatsen er tredje del i Coops ”Sammen om bedre mad”-strategi, der blev lanceret i 2014 med henblik på at udvikle dansk madkultur.

Opdateret 10. nov 2020