Coop vil konkurrere med take away-restauranter

Coop 4. jan 2016 -
This describes the image
Slagterne skal producere en del af varerne til det nye take away-koncept

Coops butikker, Kvickly, SuperBrugsen og Irma, vil have del i markedet for take away-mad, der i dag ifølge dagligvarekoncernen sælger for 10 mia. kroner om året.

Derfor udvider butikkerne nu deres conveniencekoncept med en ny afdeling, ”C Måltidsmarked”, som omfatter mellem 60 og 80 måltidsløsninger. Det er begyndelsen på Coops hidtil største satsning på god og nem mad, som forventes at blive udvidet med flere varer og nye løsninger.

- Forbrugerne har flyttet indkøb fra supermarkederne til take away og færdigmad for omkring 10 milliarder kr. Den udvikling vil vi vende. Vi har et Madmanifest, Sammen om Bedre Mad, og vil som en del af det komme med nye varer, der gør hverdagen nemmere og bedre for flere, siger koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, Coop.

I samarbejde med bl.a. Meyers, Cofoco, Hanegal og egne slagtermestre har Coop gennem det seneste år arbejdet på at udvikle et helt nyt koncept, hvor kunderne kan få mad, der er lige til at sætte på middagsbordet. Heri indgår også Coops meget populære C-serie.

Allerede i det første år forventer Coop at sælge for over to milliarder kr. af disse varer.

- Vi har gennemført undersøgelser af, hvad vores kunder ønsker fra os de kommende år og svaret er klart: Løsninger der hjælper os til at spare tid i en travl hverdag. Vores svar på dette er C Måltidsmarked, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

De første 70 butikker åbner i løbet af de kommende tre uger, og i begyndelsen af marts er der åbnet C-Måltidsmarkeder i alle 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma.

Opdateret 10. nov 2020