Coop vil have fat i børn og sunde snackere
En tiltagende del af forbrugerne klarer sig ikke længere med tre hovedmåltider om dagen. De spiser flere små - et fænomen, der kaldes snacking - og mange vil gerne have sunde snacks.
Nu satser Coop på at få en større del af ikke mindst det sundere snackmarked.
Det skal ske via Coop.dk/MAD, hvor koncernen lancerer en specialbutik med snacks.
Lanceringen af snack-butikken sker sammen med en kampagne, og i forbindelse med, at børnene begynder i skole efter ferien.
Sidstnævnte er ikke tilfældigt, da butikken ifølge en pressemeddelelse fra Coop i høj grad retter sig mod børnefamilierne, der vil have hjælp til et sundere valg.
"Butikken er for alle aldre, men ikke mindst børnefamilier kan få en håndsrækning, til at købe sundere snacks til madpakken. Ifølge DTU fødevareinstituttet stammer 80 pct. af danskernes samlede sukkerforbrug – som er dobbelt så stort som anbefalet - fra de mellemmåltider og drikkevarer, der indtages mellem hovedmåltiderne", skriver Coop.
På websitet kan man eksempelvis søge efter produkter, der er mærket med nøglehullet eller fuldkornsmærket, med det røde Ø for økologi, glutenfri eller dyrevelfærd. I sortimentet er alt fra nødder til mælkeprodukter samlet.
Udover enkeltpakker, kan forbrugerne også købe snacking-kasser, der findes i fire forskellige udgaver med et varieret udvalg.