Coop vil ændre forbrugernes prisopfattelse

Coop 12. jun 2020 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
Skrevet af: Søren Tougaard

Forbrugerne har en opfattelse af, at Coop er 20 pct. point dyrere end den reelle pris, skriver Butikslederen. Det billede ønsker dagligvarekoncernen nu at påvirke.

Derfor igangsætter Coop en kampagne, der skal være med til at rykke ved forbrugernes opfattelse af Coops priser.

I to reklamefilm fremhæver Coop det faste lave pris-program og viser, at man f.eks. kan handle familiens livretter til under 50 kr. i SuperBrugsen og Kvickly.

Kampagnen kommer til at løbe året ud i reklameblokke på tv og radio såvel som på digitale kanaler og i Coops butikker.

Der er planlagt seks nedslag, der alle skal bidrage til at overbevise forbrugerne om, at "Coop er billigere, end du tror". Alle reklamer er planlagt til at ligge sidst på måneden, hvor en del forbrugere har et stramt budget.

For to måneder siden erkendte koncerndirektør Jens Visholm overfor Dansk Handelsblad, at Coop ikke har været dygtige nok til tydeliggøre koncernens lavpris-program.

Derfor vil en del af Coops priskampagne være målrettet Coops mange app-brugere, så kunderne kan få yderligere rabat på Coops egne produkter via Coops app, fortalte Jens Visholm dengang.

 

 

Opdateret 10. nov 2020