Coop-topchef: Strategi på butiksplan i stedet for hele kæden
-
Coop vil i den kommende strategiperiode kigge mere på de enkelte butikker frem for kædeplan
I dagligvarekoncernen Coop står man over for at skulle fremlægge strategien for de kommende tre år - og fokus vil i høj grad være på brugskæderne og at sætte de enkelte butikker i stand at agere mere frit.
Det skriver Fødevarewatch.
- Vi tror på den lokale forskel, og derfor kommer vi til at lave en strategi per butik og ikke bare per kæde. Butikkerne skal sættes mere fri, og vi skal give dem muligheden for, at gøre butikken til deres egen. Også kædernes profil skal gøres klarere, siger Kræn Østergaard.
At den kommende strategiperiode blandt andet indebærer et fornyet fokus på brugskæderne betyder blandt andet, at Coop har kigget på, hvordan man kan give de enkelte kæder mere "distinkte roller" i markedet - og derved skille dem ud fra mængden og tage kampen op mod discountkæderne. Brugskæderne Superbrugsen, Daglibrugsen og Kvickly har en samlet omsætning på ca. 25 mia. kr.