Coop sender skræddersyede reklamer med posten
Fra nytår sender dagligvaregiganten Coop Danmark sine tilbudsaviser ud med posten.
Coop forlader samtidig den eksisterende ordning med skræddersyede reklamepakker, NejTak+, men Coop-kædernes tilbudsaviser vil i stedet på tilsvarende måde kunne tilvælges én for en på denlillepostkasse.dk.
Ifølge en pressemeddelelse fra Coop nærmer NejTak+-ordningen, som er ejet af Post Danmarks konkurrent FK Distribution, nu en halv mio. tilsluttede husstande.
Men Coop skifter altså nu over til et alternativ, der også tilbyder at sortere tilbudsaviserne for de enkelte husstande.
- Vi ønsker, at alle, der ønsker vores tilbudsaviser, får dem. På den anden side ønsker vi ikke at sende tilbudsaviser til kunder, der ikke ønsker dem. Så dette er en miljørigtig og kundevenlig løsning, der på sigt muliggør, at hver tilbudsavis er mere målrettet mod den enkelte husstand, siger Kenneth Melchior, som er kommerciel chef i Coop Danmark.
På illustration: Coop trækker fra årsskiftet sine tilbudsaviser ud af NejTak+-ordningen - men fortsætter med egne skræddersyede reklamepakker via Post Danmark.
Illustration: FK Distribution