Coop satser på dansk kalvekød
Fra mandag 25. maj tager Coop Danmark ét skridt af formentlig mange på vejen mod at opfylde en målsætning om at øge omsætningen af danske fødevarer med fem mia. kr.
Det sker, når dagligvaregiganten i samarbejde med Danish Crown med brask og bram relancerer den store kødleverandørs koncept, Dansk Kalv, i butikkerne.
- Danskerne efterspørger det lyse og smagfulde kød, og vi er glade for samarbejdet med alle de danske landmænd, der producerer Dansk Kalv. Sammen med Danish Crown har vi over efterhånden mange år videreudviklet konceptet og forankret et dansk kvalitetsprodukt, der både indeholder god dyrevelfærd og god spisekvalitet, siger Esben Meier, som er kategoridirektør i Coop Danmark.
Dansk Kalv har ikke tidligere været markedført i samme grad som et egentligt brand, som det vil blive nu, fremgår det af en pressemeddelelse fra Danish Crown.
- Med relanceringen får konceptet sin egen historie og logo, så Danish Crown og Dansk Kalv i langt højere grad bliver synlig for forbrugerne, siger Jacob Snog Ærenlund, der er direktør for forretningsudvikling i Danish Crown Beef.
- Vi ved, at de kvaliteter Dansk Kalv konceptet tilbyder, er eftertragtet hos forbrugerne, så i sidste ende forventer vi selvfølgelig også et øget salg. Nu handler det om at flere danskere skal lære konceptet at kende, for når de først finder ud af hvor meget kvalitet Dansk Kalv indeholder, så viser tallene, at de også køber det igen, siger Jacob Snog Ærenlund.