Coop lancerer nyt loyalitetstilbud
Nu forsøger Coop at knytte sine medlemmer endnu tættere til koncernens kæder - og samtidig at gøre op med den igangværende priskrig.
Det sker med tilbuddet om at låne penge via koncernens medlemsapp. Penge, der selvfølgelig skal bruges i kædens butikker.
- Tanken er at belønne de loyale kunder i form af en håndterbar rabat, så det ikke er de hårde tilbudsjægere, der køber de fire billigste produkter og derefter går igen, der får fordelene, siger koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, til Berlingske.
Kunderne kan også sætte penge ind på kontoen, der hedder MAD+ - gør kunden det, giver Coop renter.
MAD+ kommer lige efter, at Dansk Supermarked aktiverede årets første priskrig med prissammenligningen i annoncer i de landsdækkende aviser - og netsupermarkedet Nemlig.com svarede igen med en tilsvarende prissammenligning.
Føtex vil tæske konkurrenter med prissammenligning
Coop vil med MAD+ gøre op med den konstante tilbudsjagt.
- Hvis vi hele tiden udelukkende skal kæmpe om, hvem der har det billigste produkt i tilbudsavisen, så bliver det hurtigt et ræs mod bunden, uden at det nødvendigvis er det, kunderne er interesseret i, siger Jan Madsen, der er koncerndirektør i Coop.