Coop lancerer nyt city-koncept
SuperBrugsen lancerer sidst på måneden et nyt city-koncept. I første omgang åbner tre butikker under navnet Brugsen i København.
Det nye butikskoncept vil have de mest efterspurgte supermarkedsvarer på hylderne, så butikkerne kommer til at fungere som nærsupermarkeder. Ifølge Coop er der ikke tale om et nyt conveniencekoncept, som koncernen forsøgte sig med for nogle år siden med C-butikkerne.
Det nye city-koncept bliver overskuelige butikker, der gør det nemt og hurtigt at handle ind på centrale og trafikerede placeringer i de største byer i landet.
- Vi mærker en stigende efterspørgsel efter hurtige indkøb af høj kvalitet, som man kan gøre tæt på, hvor man bor eller arbejder. Vi vil nu teste det koncept, vi har udviklet og vil i andet halvår tage stilling til, om vi skal åbne flere butikker, siger kædedirektør for SuperBrugsen, Kenneth Pedersen.
Brugsen satser på et stort udvalg af frisk frugt og grønt, økologi, måltidsløsninger, Meyers brød, de mest solgte kolonialvarer og en lille deliafdeling, og priserne vil matche priserne i SuperBrugsen.
Butikkerne vil typisk være på omkring 300 kvm. De tre første, der åbner, er Brugsen Store Kongensgade ved Kongens Nytorv, Brugsen Amagerbrogade og Brugsen Herman Bangs Plads i Valby.