Coop kan fejre gladere kunder

Coop 17. maj 2016 -
This describes the image
Ikke mindst Fakta oplever fremgang i kundernes vurdering.

Der er fremgang i 220.000 kunders vurderinger af butikkerne i de fem Coop-kæder plus onlinebutikken Coop.dk.

Den nyeste undersøgelse fra april viser, at Coop-kæderne i gennemsnit scorer 39 ud af 100 point, når kunderne giver dem karakterer - mod 38 i oktober sidste år og 36 for et år siden.

Det fremgår af Coop Forum, som er en webside for de medlemsvalgte i Coop-systemet.

Selv problembarnet i discountkæden Fakta forbedrer sig ret pænt, når scoren nu er oppe på 23 mod 17 for et år siden. Det kan love godt for den svære opgave med igen at skaffe overskud i kæden.

Fakta haler ind på Kvickly

Inden Coop for et par år siden satte alle sejl til for at løfte Fakta efter et chokunderskud i 2013, gav kunderne faktisk kæden negative karakterer.

Med den nuværende score på 23 i den såkaldte NPS-undersøgelse ligger den stadig dårligst til af Coops kæder, men nu er der f.eks. ikke så langt op til Kvickly med 33 og Dagli'Brugsen med 37.

Succeskæden SuperBrugsen har løftet sig fra 41 for et år siden til nu 45, mens den storkøbenhavnske kultkæde Irma stadig topper klart, selv om den har tabt lidt i kundernes anseelse - fra en score på 58 for et år siden til nu 55.

Opdateret 10. nov 2020