Coop-kæder vil lancere bestil og hent
Forbrugere i stort set hele landet har i flere år via nettet kunne bestille dagligvarer fra en selvstændig Coop-butik. Nu arbejder Coop på, at også Coop-ejede butikker skal plukke varer til kunderne. Det skal fungere som en bestil og hent-ordning, og kunderne skal bestille varerne på Coop.dk Mad, der i dag leverer varer fra Coops lagre og ud til kundernes bopæl.
- Vi arbejder på – bl.a. i Kvickly – at kunderne på nettet kan bestille dagligvarer, der skal plukkes i det enkelte varehus, hvor kunderne så kan hente dem, siger kædedirektør Allan Kristoffersen.
Han vil ikke uddybe konceptet nærmere.
- Det bliver formentlig ikke i år, men vi arbejder på det, siger han.
Cirka 20 SuperBrugser tilbyder i dag via Egebjerg Købmandsgård, at kunderne kan bestille varer på nettet og hente dem i en butik. Via Osuma kan forbrugerne bestille varer, der plukkes i 16 selvstændige Coop-butikker. Osuma afprøver i øjeblikket også en bestil og hent-ordning i Kvickly i Ry og i SuperBrugsen i Vinderup.
Derudover er der Coop-butikker, der tilbyder samme ordning lokalt.
I efteråret lancerede Dansk Supermarked en test af Bilka To Go i to varehuse. Her gælder det ligeledes, at kunderne bestiller på nettet og henter i butikken.