Coop indleder tæt samarbejde med spotmarkedsplads
Tidligere har både Meny og Løvbjerg-butikker handlet spotvarer på markedspladsen Spotmarket, men fremover bliver onlineplatformen kun tilgængelig for Coop-butikker.
Coop og Spotmarket har nemlig lavet en eksklusiv aftale per 1. maj. Aftalen betyder, at det kun er butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen, der kan gå ind og købe de varer, som leverandørerne sælger på markedspladsen.
Samarbejdet vil derfor give Coops kunder nye varer til skarpe priser.
- Vi har en del butikker, der dygtigt driver det lokale købmandskab med salg af partivarer. Med denne aftale forventer vi, at mange flere vil gøre det, fordi det bliver nemmere for alle parter – og det vil formentlig udvide udbuddet. Vores kunder kommer til at opleve hyppigt nye og anderledes varer og meget lave priser, siger Michael Christensen, kategoridirektør i Coop.
Spotmarket er en B2B-markedsplads med overskuds– og partivarer indenfor både food og nonfood.
Enkelt og hurtigt
Spotmarket har kontor i Aarhus og har ca. fem år på bagen. Konceptet er både enkelt, hurtigt og fleksibelt.
Hvis en leverandør har nogle varer, som virksomheden ønsker at afsætte, opretter man blot varepartierne på Spotmarket-portalen. Herefter er varerne straks synlige og klar til salg for Coops butikker.
- På Spotmarket handles der varepartier 24/7 - straks efter at leverandøren har oprettet partiet ligger det til salg for butikkerne, som kan købe og byde på varerne. Efter et klik på partiet er varerne købt og varerne leveres direkte fra leverandøren til butikken, således at unødig transport og tid mindskes og varerne kommer hurtigt og friske frem til butikken, siger direktør i Spotmarket Michael Svendsen, der har været medejer af markedspladsen siden 2014.
Michael Svendsen har indgående kendskab til dansk dagligvarehandel efter en lang karriere på mere end 25 år i daværende Dansk Supermarked, hvor han var kategoridirektør fra 2012 til 2014.