Coop indgår private label-aftale med Carrefour i Norden
-
Carrefour International Partnership og de nordiske Coop-selskaber indgår en partnerskabsaftale med fokus på private label
Coops fællesnordiske indkøbsselskab Coop Trading har netop indgået partnerskabsaftale med fransk Carrefour International Partnership.
Partnerskabet vil give Coop i Norden mulighed for at købe Carrefours egne mærker inden for fødevarer og nonfood, inklusiv franske, italienske og spanske private labels og udvikle fælles synergier ved produktion af egne mærker.
Aftalen omfatter Finland (SOK), Danmark (Coop Danmark), Norge (Coop Norge) og Sverige (Coop Sverige).
Leder af forhandlingerne, bestyrelsesmedlem i Coop Trading, COO i SOK, Arttu Laine, siger:
- Denne aftaler er en stor mulighed for at skabe værdi til vores medlemmer i de nordiske lande, og dermed betjene dem endnu bedre.
- Med aftalen får vi adgang til Carrefours fulde sortiment og volumen. Dermed bliver vi i stand til at fortsætte den rejse vi har været på de seneste år med flere, nye og bedre produkter. Aftalen vil betyde, at kunderne i de nordiske butikker vil få mulighed for et større udvalg af spændende varer, siger adm. direktør i Coop Trading, Jan Lundgren.
En international gigant
Carrefour Gruppen en af verdens største dagligvarekoncerner og tæller 360.000 medarbejdere.
Carrefour har 12.800 butikker i ni lande og 1867 butikker, der drives i partnerskab med lokale partnere i 38 lande.
I 2020 omsatte den franske dagligvarekoncern for ca. 78,6 mia. euro - ca. 584 mia. kr.