Coop indgår private label-aftale med Carrefour i Norden

Coop 7. maj 2021 -
This describes the image
Franske Carrefour er en af de største dagligvarekoncerner i verden med en omsætning på 81,3 mia. euro i 2021 og over 320.000 medarbejdere. Foto: Carrefour
  • Carrefour International Partnership og de nordiske Coop-selskaber indgår en partnerskabsaftale med fokus på private label

Skrevet af: Søren Tougaard

Coops fællesnordiske indkøbsselskab Coop Trading har netop indgået partnerskabsaftale med fransk Carrefour International Partnership.

Partnerskabet vil give Coop i Norden mulighed for at købe Carrefours egne mærker inden for fødevarer og nonfood, inklusiv franske, italienske og spanske private labels og udvikle fælles synergier ved produktion af egne mærker.

Aftalen omfatter Finland (SOK), Danmark (Coop Danmark), Norge (Coop Norge) og Sverige (Coop Sverige). 

Leder af forhandlingerne, bestyrelsesmedlem i Coop Trading, COO i SOK, Arttu Laine, siger:  

- Denne aftaler er en stor mulighed for at skabe værdi til vores medlemmer i de nordiske lande, og dermed betjene dem endnu bedre.

- Med aftalen får vi adgang til Carrefours fulde sortiment og volumen. Dermed bliver vi i stand til at fortsætte den rejse vi har været på de seneste år med flere, nye og bedre produkter. Aftalen vil betyde, at kunderne i de nordiske butikker vil få mulighed for et større udvalg af spændende varer,  siger adm. direktør i Coop Trading, Jan Lundgren.

En international gigant

Carrefour Gruppen en af verdens største dagligvarekoncerner og tæller 360.000 medarbejdere.

Carrefour har 12.800 butikker i ni lande og 1867 butikker, der drives i partnerskab med lokale partnere i 38 lande.

I 2020 omsatte den franske dagligvarekoncern for ca. 78,6 mia. euro - ca. 584 mia. kr.  

 

Opdateret 7. maj 2021