Coop indgår kinesisk aftale til millioner
Coop underskrev i dag en aftale med den kinesiske netportal Kaola.com, som Coop håber vil skabe en betydelig millionomsætning af Irma-mærkede varer i Kina allerede i 2018.
Coops adm. direktør, Peter Høgsted, underskrev aftalen sammen med Lily Zhang, der er adm. direktør for netportalen Kaola. Kaola er en del af netportalen NetEase, der er blandt de største e-handelsportaler i Kina.
Aftalen om et strategisk samarbejde mellem Coop og Kaola blev underskrevet ved et indbudt arrangement i Coops hovedkvarter i Albertslund i dag. Her deltog bl.a. repræsentanter for netportalen Kaola, den kinesiske ambassade og kinesisk presse samt topledelsen i Coop.
Aftalen går på at sælge Irma-mærkede produkter til de kinesiske forbrugere på nettet fra næste måne.
- Vi leder efter varer af den bedste kvalitet i verden. Antallet af forbrugere i middelklassen i Kina vokser hastigt, og de har råd til at øge deres forbrug. Der er et stort potentiale for Irma i Kina, sagde Lily Zhang fra Kaola.
Aftalen med Coop om at sælge Irma-varer til de kinesiske forbrugere er den første aftale med en dansk detailhandler, men Kaola har også indgået tilsvarende aftaler med andre europæiske detailkæder, bl.a. Spar og Rewe i Tyskland.