Coop indgår kinesisk aftale til millioner

Coop 13. sep 2017 -
This describes the image
Peter Høgsted og Lily Zhang, topchefer for Coop og den kinesiske netportal Kaola.com, underskriver aftalen ved den legendariske Irma-topchef Børge Olsens bord. Bagved står Irmas direktør, Søren Steffensen, og Hu Hongbo fra den kinesiske ambassade. Foto:
Skrevet af: Henrik Denman

Coop underskrev i dag en aftale med den kinesiske netportal Kaola.com, som Coop håber vil skabe en betydelig millionomsætning af Irma-mærkede varer i Kina allerede i 2018.

Coops adm. direktør, Peter Høgsted, underskrev aftalen sammen med Lily Zhang, der er adm. direktør for netportalen Kaola. Kaola er en del af netportalen NetEase, der er blandt de største e-handelsportaler i Kina.

Aftalen om et strategisk samarbejde mellem Coop og Kaola blev underskrevet ved et indbudt arrangement i Coops hovedkvarter i Albertslund i dag. Her deltog bl.a. repræsentanter for netportalen Kaola, den kinesiske ambassade og kinesisk presse samt topledelsen i Coop.

Aftalen går på at sælge Irma-mærkede produkter til de kinesiske forbrugere på nettet fra næste måne.

- Vi leder efter varer af den bedste kvalitet i verden. Antallet af forbrugere i middelklassen i Kina vokser hastigt, og de har råd til at øge deres forbrug. Der er et stort potentiale for Irma i Kina, sagde Lily Zhang fra Kaola.

Aftalen med Coop om at sælge Irma-varer til de kinesiske forbrugere er den første aftale med en dansk detailhandler, men Kaola har også indgået tilsvarende aftaler med andre europæiske detailkæder, bl.a. Spar og Rewe i Tyskland.

Opdateret 10. nov 2020