Coop har øget onlinesalget med 70 pct. i første halvår

Coop 22. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Coop
  • På halvandet år har onlinesupermarkedet Coop.dk Mad fordoblet omsætningen 

Skrevet af: Søren Tougaard

Egentlig havde Coops ledelse forventet en opbremsning i onlinevæksten på den anden side af den værste coronapandemi. Men sådan er det langt fra gået. 

Nu meddeler koncernen, at Coop.dk Mad havde en fremgang på ca. 70 pct. i årets første seks måneder sammenlignet med sidste år, ligesom man har fortsat store tocifrede vækstrater efter sommerferien.   

- Det er helt vildt, som vi vokser på Coop.dk Mad. Det er ret voldsomme vækstrater, vi har der. Der havde vi egentlig forventet et fald, når folk kom tilbage til hverdagen, sagde Coops topchef Kræn Østergaard Nielsen til Dagligvarehandlen i starten af september.

Over det seneste halvandet år har Coop.dk Mad formået at fordoble omsætningen og antallet af kunder. Coop har aldrig fortalt, hvor meget Coop.dk Mad omsætter for, men med den store fremgang, vurderer Dagligvarehandlen, at omsætningen efterhånden ligger tæt på 500 mio. kr. om året. 

Og Coop har yderligere vækstambitioner på onlinefronten. Således har Coop overtaget onlinesupermarkedet Osuma fra Brugsforeningen Tryg for at smelte de to onlineforretninger sammen.      

Og fra årsskiftet opruster Coop yderligere med egne chauffører og biler, efter, at Coop.dk Mad som den første online dagligvarevirksomhed tidligere i år indgik chaufføroverenskomst med 3F for at sikre ordnede forhold for chaufførerne.

Coop har et langsigtet mål om, at samtlige ordre på onlinesupermarkedet skal leveres i el-biler. Indtil videre har Coop 23 el-varebiler, der kører ud til kunder i København og Sjælland. 

 

Opdateret 22. sep 2021

Vil du vide mere?