Coop fortsætter prisfald
Efter sommerferien er det igen blevet hverdag med madpakker og madlavning.
Den anledning benytter Coop nu til at sætte fuld tryk på deres budskaber om varige prisfald på tværs af koncernens kæder i outdoorreklamer, avisannoncer og tv-reklamer.
"Så er der prisfald på endnu flere hverdagsvarer - og priserne bliver ved med at være lave 365 dage om året. Det kalder vi fast-lav-pris. Og vi er slet ikke færdige. Der vil komme mange flere fast-lav-prisvarer på hylderne", fremgår det af Coops annonce.
F.eks. er en pakke med 12 af Coops egne taco shells blevet sat ned med 1 kr. til 9,95 kr., mens en økologisk oksesalami-snack har fået en ny fast pris på 7 kr. mod tidligere 9,50 kr.
- Vi har i Coop på tværs af kæder gennemført massive prisfald i løbet af det seneste år. Det er ikke mindst gældende for Kvickly og SuperBrugsen, og det vil fortsat også fylde meget i både vores eksterne markedsføring og i vores in-store programmer i butikkerne, forklarer Jens Visholm, koncerndirektør i Coop, til Dansk Handelsblad.
Ifølge Jens Visholm er det en grundlæggende præmis for alle aktører i dansk dagligvarehandel at være konkurrencedygtig på pris, men prisen gør det langt fra alene for Coop.
- Den reelle differentiering skabes af vores evne til at levere relevante løsninger til forbrugernes ændrede indkøbsvaner, af gode og bedre varer - og ikke mindst af gode oplevelser i butikkerne, siger Visholm.
Dyrere frugt udenfor sæson
Det er dog ikke på alle varer, Coops kunder er sluppet billigere i koncernens 1100 butikker gennem den senere tid.
En pose med 1 kilo Änglamark-æbler fra Argentina koster således 33 kr. i en tilfældig aarhusiansk Kvickly netop nu, fordi det endnu er uden for den danske æblesæson.
I samme Kvickly var der heller ingen appelsiner i hverken løs vægt eller poser, hvilket kan hænge sammen med, at Coops indkøbere må kigge langt mod syd for at kunne have appelsiner i butikkerne på denne tid af året.
- Vi får ikke flere spanske økologiske appelsiner i denne omgang, men får dem fra Sydafrika. Derfor er prisen også blevet lidt højere, indtil vi igen kan få appelsiner fra Spanien omkring 1. november, siger analysechef Lars Aarup fra Coop.