Coop fornyer sit digitale medlemskort
- oktober lancerede Coop sin nye medlemsapp, der indeholder flere digitale features, som gør det lettere for Coops medlemmer at handle ind fremover.
Udover at erstatte medlemskortet kan appen også bruges som betalingskort, ligesom appen automatisk registrerer bonusser og gemmer alle kasseboner et sted.
Samtidig fungerer Coop Medlem app også som en digital kogebog med tusindvis af madopskrifter og tips til hurtig aftensmad.
- I Coop forventer vi, at mobiltelefonen bliver et vigtigt redskab, når der skal handles ind, og når der skal laves mad. Vi ønsker at levere innovative digitale løsninger på de problemer og udfordringer, som vores medlemmer møder i det daglige indkøb og i madlavningen, siger Jan Madsen, koncerndirektør i Coop Danmark.
En væsentlig mulighed ved appen er, at alle medlemmer kan vælge op til fem helt særlige tilbud hver uge.
Dermed kan Coop fremover målrette sine tilbud langt bedre end i dag.
- Appen giver mulighed for at kommunikere direkte med vores medlemmer. Det åbner op for mange muligheder – både centralt for Coop som helhed, men også for den enkelte butik, påpeger Jan Madsen.
Pæne brugeranmeldelser
Coop Medlem app kan både downloades til iPhone via App Store og til Android på Google Play. Begge steder får appen karakteren 3,5 af 5 fra brugerne, hvilket ligger i den højere ende af forbrugerratingen for app.
Ud af 402 tilbagemeldinger på Google Play scorer Coop Medlem appen den højeste rating 5 fra 144 brugere.
En af dem, der giver højeste rating, er Henrik Klønne Retlew:
- Det er da smart. Fik prøvet at betale med mit dankort og medlemskort i brugsen. Det virkede bare, og kvitteringen kom også ind i appen lige efter købet, skriver han som begrundelse for den høje rating.
84 af 402 brugere giver dog kun ratingen 1, typisk på grund af fejlfindinger i appen.
Derfor er brugernes anmeldelser også yderst nyttige i det videre arbejde med at gøre medlemsappen endnu mere brugervenlig.
- Lige nu har vi stor fokus på at få teknikken til at virke, så brugeroplevelsen bliver så god som mulig. Vi starter først kommunikationen op sidst i oktober, fortæller Jan Madsen.