Coop får økologi-tip via Facebook

Coop 19. okt 2015 -
This describes the image

En skjult-kamera video lagt på de sociale medier via YouTube har skabt en idé-storm på Coops Facebook-side.

Filmen er ifølge en pressemeddelelse den første i en serie på fire, alle optaget med skjult kamera. Filmen er allerede nu blevet set mere end 300.000 gange på sociale medier og har samtidig medført ideer fra mere end 500 forbrugere – hvilket har skabt den længste Facebook-tråd i Coops historie.

- 500 ideer er rigtigt meget – særligt fordi mange af vores brugere har brugt meget tid på at sende os meget detaljerede ideer, siger Jesper Frederiksen, der er afdelingsleder for Ansvarlighedsprojekter i Coop.

Forslagene fra kunderne går på alt fra mere oplysning i butikkerne til mere økologisk slik på hylderne. Coop er nu ved at nærlæse ideerne og overveje, hvilke der kan bruges i det fortsatte arbejde.

Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk

Scereendump: Coops Facebook-side

Opdateret 10. nov 2020