Coop er tilfreds med tilslutning til ny app
Koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, ønsker ikke at sætte tal på, hvor mange der har downloadet dagligvarekoncernens nye app – ej heller hvor mange der har knyttet et betalingskort til appen.
- Men vi er meget positive over resultatet, der overgår vores mål, både hvad angår downloads og antallet af aktive brugere, siger Jan Madsen.
Coop valgte i første omgang ikke at markedsføre appen for at rette de eventuelle småfejl, som sådan et nyt program altid har.
- Vi lukkede hurtigt ned for muligheden for at gemme bonnen i appen. Der var enkelte fejl, og det var ikke godt nok. Nu har vi udviklet et nyt system til formålet, og det fungerer igen i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen - og i Fakta om en lille måneds-tid. Derudover er vi kun stødt ind i småfejl, siger Jan Madsen.
Nye funktioner på vej
Coop markedsfører nu de mange nye funktioner både på TV og gennem mails til medlemmerne.
Coop er allerede i gang med at tænke på eventuelle nye funktioner til appen. Blandt de nye ideer er muligheden for at låne eller sætte penge ind på medlemskontoen i app’en.
- Vi evaluerer mange nye ideer. Også ideer, der involverer CoopBank. Vi ved for eksempel, at kunderne køber dyrest ind først på måneden, så hvis de kan få kredit, kan vi måske opnå, at de bruger flere penge på mad sidst på måneden. En anden mulighed er, at kunden kan sætte sit madbudget ind på appen. Man kan forestille sig, at kunden kunne få nogle fordele til gengæld, siger Jan Madsen og tilføjer, at det vil gælde alle medlemmer – ikke kun kunder i Coop-bank.
Han siger, at der vil være nye funktioner i appen i starten af det nye år, men han forventer ikke, at det i første omgang vil være ovennævnte tiltag.