Coop dropper tilbudsaviser i 310 butikker
I løbet af 2019 har Dagli’Brugsen løbende reduceret brugen af tilbudsaviser - blandt andet er der den seneste tid kun kommet en ny hver anden uge.
Nu tager Dagli'Brugsen så skridtet fuldt ud, så der fra 1. januar 2020 ikke vil komme en trykt tilbudsavis fra kædens 310 butikker.
- Det er det rigtige at gøre. Og det har vist sig, at kunderne ikke efterspørgere den trykte tilbudsavis i samme grad som tidligere. Desuden er der rigtig mange, der får tilbuddene online og via vores app, siger Torben B. Andersen, kædedirektør i Dagli'Brugsen.
Som en service til de kunder, der foretrækker at læse ugens tilbud på papir, vil Dagli’Brugsen trykke et mindre antal - cirka 50 per butik - af ugens digitale tilbud på papir, som kan hentes i butikken.
Udmeldingen kommer i forlængelse af et forslag fra Coops administrerende direktør Peter Høgsted om helt at forbyde husstandsomdelte tilbudsaviser.
Læs også: Coop foreslår forbud mod tilbudsaviser
- Det giver ikke mening, at der hvert år bliver trykt 84.000 tons tilbudsaviser i Danmark. Det giver ikke mening, at vi fælder flere end 300.000 træer om året. Og det giver ikke mening, at vi lukker 336.000 tons CO2 ud ved at lave tilbudsaviser, siger Peter Høgsted.
Coops digitale tilbudsavis er ikke blot en pdf-kopi af den trykte, men består af af fleksible enkeltdele, som kæderne eksempelvis kan ændre rækkefølgen på løbende eller helt fjerne.
Læs også: Ny digital tilbudsavis erstatter den trykte om højst fem år