Coop 365 til tops i nyt pristjek
-
Coops discountkæde vinder med mere end fem kroner over den næstbilligste i nyt pristjek fra dagbladet B.T.
Prisen på kyllingebrystfilet og sukker blev tungen på vægtskålen, da Coop 365 vandt et nyt B.T. pristjek blandt de landsdækkende discountkæder.
Mandag 9. januar købte B.T.s forbrugerredaktion 23 dagligvarer i Rema 1000, Netto, Coop 365discount og Lidl for at tjekke prisen.
Vinderen blev Coop 365 med en samlet pris på indkøbskurven med 438,75 kr. Rema 1000 kommer ind på 2. pladsen med en kurv på 444 kr. Herefter følger Lidl med 446,72 kr. og Netto med 449,90 kr.
De gentagne pristjek har i 2022 været med til at sætte turbo til Coop 365’s markedsføring, hvor kæden tre gange har været den billigste og ellers i top-3.
- Alt stiger i pris med den tårnhøje inflation. I Coop 365discount kæmper vi hver eneste dag benhårdt for at sikre de bedste priser til alle danskere, skriver kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365, i en kommentar til den nye pristest på Linkedin.
Til Dagligvarehandlen tilføjer Thomas Nielsen, at "konkurrencen er benhård, og på trods af dette har vi denne gang en pæn margin ned til nummer to. Det er helt afgørende som den nyeste pige i klassen, at vi kommer ud billigst. Det hjælper selv sagt med at støbe vores prisperception på det ønskede niveau, og så hjælper det helt naturligt på kendskabsgraden".
Aldi er ikke med i testen, da kæden er under nedlukning. Og i modsætning til en pristest sidst i november er Salling Groups nye minidiscountkæde med 10 butikker og et begrænset sortiment heller ikke med i testen denne gang. Basalt blev dengang prisvinder.
- Der er ingen tvivl om, at der fortsat er enormt store udsving på priserne i dagligvaresektoren, og at priserne i nogle tilfælde ændrer sig fra dag til dag. Efter en december, hvor tilbudskampagnerne flød over i landets supermarkeder, tyder en del på, at der nu igen er prisstigninger på programmet, skriver B.T. i en kommentar til dets pristest.