Butikker løfter Änglamark-salget markant
I den seneste uge har Coops butikker dystet om at hæve salget af den populære private label-serie Änglamark.
Og målt på resultatet var den interne salgskonkurrence bestemt ikke forgæves.
- Med kampånd, købmandskab og kreativitet har alle vores butikker skabt gejst og sat omsætningsrekorder. På denne ene uge har vi øget salget med 30 pct. – og det er vel og mærke oven i en i forvejen meget stor omsætning. Det handler – som herrelandsholdet viste i går - om at have et klart mål og udvikle en stærk fælles kampånd – og hos os oven i dette: At holde fast i købmandskabet. For indtjeningen er fulgt med, skriver Jesper K. Andersen, direktør i SuperBrugsen på Linkedin.
Coops eget brand Änglamark er i forvejen en stor trafikskaber.
I flere tidligere undersøgelser foretaget af AIM Create og YouGov Brandindex lister forbrugerne Änglamark på niveau med kendte mærkevarer, hvad angår kvalitet og kendskabsgrad.
Og da Fensmark Brugsforening fra 1. januar 2019 igen blev en del af Coop-familien efter et enkelt år hos Dagrofa, angav brugsforeningens direktør Hans Larsen, at forbrugerne netop havde savnet Coop-mærker som Thise og Änglamark som årsager til at vende retur.
Fensmark Brugsforening vender retur til Coop