Butikken sender tilbud på mobilen

Coop 27. okt 2016 -
This describes the image
Foto: Din by
Skrevet af: Henrik Denman

 

Uddeler Torben Fransen i SuperBrugsen i Hadsund har fået en ny mulighed for at markedsføre butikken. Han kan som noget nyt sende digitale tilbud til de kunder, der er medlemmer i hans butik.

Coop har taget første skridt til fremtidens tilbudsavis. Et af elementerne er, at den lokale butik kan sende sine egne tilbud digitalt til de lokale kunders mobiltelefon. Den mulighed gør Torben Frandsen brug af. Han har således sendt lokale tilbud ud om bl.a. spansk vin og stjerneskud fra delikatessen til de kunder, der er medlemmer i butikken:

– Det er muligt at gøre lidt ud over det, vi gør på vores almindelige markedsføring. Du har selv mulighed for at finde noget, du synes er godt og til en rigtig god pris, og så har du mulighed for at fortælle en historie, f.eks. at druerne til vinen kommer fra 100 år gamle vinstokke. Jeg kan vise, at det er en vare, jeg selv har valgt ud, og dermed bliver det en smule mere personligt.

– Det betyder meget, at det er nemt at arbejde med. Jeg er ikke first mover med alt det elektroniske, men når jeg tager det nye fra Coop til mig, skyldes det, at det er brugervenligt og det ser godt ud. Det bliver noget mere indhold i markedsføringen, så vores loyale kunder også kan få et lille fortrin på nogle af de spændende tilbud og vores aktiviteter, fortæller Torben Fransen.

Medlemsapp

Om Coops nye initiativ med at lade den enkelte butik kan kommunike med sine kunder siger koncerndirektør Jan Madsen:

– Den enkelte butikschef kan lave opslag på medlemsapp’en, så alle de medlemmer, der har den pågældende butik som medlemsbutik, får butikkens tilbud ind på skærmen på deres mobiltelefon. Det åbner for en masse kreativitet, for alle vores butikker laver mange forskellige aktiviteter hele tiden, og nu er der en kommunikationskanal til at komme ud med lokale tilbud til deres medlemmer. Løsningen er så hurtig, at man kan lægge et tilbud ud, der gælder om eftermiddagen, så hvis butikken har for meget pasta, kan den om eftermiddagen tilbyde pasta til halv pris.

– Vi tror, at de gode ideer vil blomstre op rundt omkring i landet, når de enkelte butikker selv kan skræddersy lokale tilbud til deres egne kunder. Vi vil tage de bedste eksempler og dele dem med alle butikkerne for at give inspiration, siger Jan Madsen.

Opdateret 10. nov 2020