Løgismose-profil bliver ny kommerciel chef i Irma
-
Cathrine Holmegaard Aarup, 43 år, skal stå i spidsen for en fornyelse af Coops københavnske supermarkedskæde
I fredags foretog Coops ledelse en række interne rokader, der blandt andet betød, at tidligere salgs- og driftsdirektør i Irma, Jan Larsen, er blevet forfremmet til kædedirektør.
I stedet er daværende kædedirektør Charlotte Nilsson Norby blevet ny kategoridirektør for Food Coop med ansvar for alle dagligvarer til koncernens kæder og e-handel.
Nu meddeler Coop, at Irma også får ny kommerciel chef. Det bliver Cathrine Holmegaard Aarup, der har første dag i jobbet den 17. januar.
Hun kommer fra et job som ansvarlig for detailsalg i Løgismose, hvor hun har været siden 2018. Før da var hun i 10 år i verdens største spiritusfirma, Diageo, og tidligere i analysevirksomheden The Nielsen Company.
I Irma får hun ansvaret for udviklingen af sortimentet, partnerskaber med nyskabende leverandører og kampagnemix over for kunderne.
- Med Cathrine på holdet får vi en kollega, der har et stærkt analytisk fundament, en skarp kommerciel sans og en stor kærlighed til kvalitetsfødevarer, siger Irmas nye kædedirektør Jan Larsen.
I Irmas strategi frem mod 2025 er den ambitiøse plan at gennemføre en meget omfattende fornyelse af sortimentet med over 500 nye Irma-varer over de kommende fem år.
Det gælder især indenfor økologi, hvor Irma har som mål at blive den første supermarkedskæde i verden med en økologi-andel over 50 pct.