Coop 365 får ny kommerciel direktør

Coop Danmark - Navne 29. sep 2021 -
This describes the image
Coop arbejder ihærdigt på at presse leverandørerne til at sænke priserne hurtigst muligt, siger kommerciel direktør Jeff Salter til Dagligvarehandlen. Foto: Coop
  • Jeff Salter kommer til Coop 365 med stor erfaring fra udvikling og udrulning af Nettos nye koncept

Nu skal der sættes ekstra skub i Coops nye lavpriskæde Coop 365, der udover helt nye butikker løbende erstatter Fakta-butikker. I hvert fald er det en yderst erfaren mand, der senest 1. november træder ind i ledelsen af kæden sammen med kædedirektør Thomas Nielsen.

Jeff Salter har blandt haft stort indflydelse på Salling Groups nye Netto-koncept, koncept 3.0, og nu skal han være med i udrulning og udvikling af en kæde, der som Fakta mildest tal har haft nogle udfordringer.

- Med Jeff på holdet får vi nok dansk dagligvarehandels dygtigste til at skabe vindende butikskoncepter. Det har han dokumenteret gennem fornyelse og udvikling af Danmarks største dagligvarekæder, eksempelvis SuperBrugsen, hvor han stod bag kædens markante løft fra 2013 og frem, siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

Jeff Salter, 45 år, kommer fra en tilsvarende stilling i Brugskæderne, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, og kommer med en dyb erfaring fra dagligvarehandlen, bl.a. som tidligere innovationsdirektør i Coop.

Jeff Salter arbejdede i Netto fra 2017 til februar i år, hvor han vendte tilbage til Coop.

- At være med til at skabe Danmarks nye grønne discountkæde er en udfordring, jeg ikke kan sige nej til. På et marked præget af meget stærke, primært udenlandske kæder, bliver opgaven at give kunderne noget andet og bedre, end de får i dag, og gøre det tydeligt, hvorfor de skal vælge os, siger Jeff Salter.

Han afløser Janus Højgaard, der kom til Coop fra Søstrene Grene i 2021.

 

Opdateret 6. jan 2022