Elever overtager tre butikker

Aldi 13. jun 2018 -
This describes the image
Dansk dagligvarehandel er ikke kun en benhård konkurrence om kunder. Det er også en kamp om de rette medarbejdere. Fremtidens ledere, der skal flytte virksomheden. Aldi Danmark erkender åbent, at de har et efterslæb og har derfor lanceret en employer branding kampagne. Udfordringen er et generelt problem i dansk dagligvarehandel, der er oppe imod alle andre brancher i jagten på nye talenter og fremtidens ledere. Foto: Aldi

Flere og flere unge fravælger ifølge discountkæden Aldi detail som en karrieremulighed. De unge søger udfordringer og ansvar og ønsker at gøre karriere i en tidlig alder, hvilket ikke typisk bliver forbundet med detailhandlen.

Det vil Aldi gøre op med gennem et målrettet talentudviklingsprogram, hvor eleverne får indflydelse og medbestemmelse på deres elevforløb og bliver godt rustet til at gøre karriere i kæden bagefter.

Fra på mandag d.18.juni til fredag d.22.juni tager eleverne styringen og får det fulde ansvar for den daglige drift i tre af den tyske koncerns butikker i den sydlige del af Danmark.

Gennem hele ugen bliver eleverne målt på opgaver, omsætning, initiativ, stemning og samarbejde, og der er præmie til butikken, der klarer sig bedst. De elevansvarlige følger eleverne tæt under hele uddannelsen, og de har gode erfaringer med at lade eleverne tage styringen:

- Vi vil gerne give vores elever ansvar, og give dem mulighed for at afprøve de ting, som de har lært igennem deres uddannelse hos os. Eleverne har set frem til denne uge, og glæder sig til en spændende uge med aktiviteter ud over de daglige rutiner, siger elevansvarlig i Aldi, Asbjørn Gregersen.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?