Aldi indgår samarbejde med Red Barnet
Tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd viser, at på bare ét år er antallet af fattige børn i Danmark steget med 12.000, så der nu er 64.500 piger og drenge, der lever i fattigdom. Det svarer til det samlede indbyggertal i hele Randers.
Den udvikling vil Aldi Danmark forsøge at sætte fokus på, og derfor har discountkæden netop indgået samarbejde med Red Barnet.
Red Barnet og Aldi’s samarbejde vil fokusere på udsatte børn i Danmark. Tanken er, at de indsamlede midler skal bruges til at skabe gode oplevelser for de udsatte børn, og hjælpe dem med at blive en del af fællesskabet. De indsamlede penge kommer til at gå til Red Barnets familieoplevelsesklubber og ferielejre.
- Vi har hver dag kontakt til rigtigt mange kunder, der handler dagligvarer i vores butikker. Den store kontaktflade giver os nogle unikke muligheder, for at kunne gøre opmærksom på noget meget vigtig. Det vil vi gerne udnytte og tage et medansvar over for de børn og familier, der lever i fattigdom i dagens Danmark, siger Finn Tang, der er adm. direktør i Aldi Danmark.
Red Barnet har flere end 60 lokalforeninger fordelt over hele landet, hvor de dårligst stillede piger og drenge kan få gode oplevelser.
Det drejer sig blandt andet om ferielejre, familieoplevelsesklubber og hjælp til at komme ind i stærke fællesskaber som f.eks. sportsklubber.