Aldi går efter pensionisterne
"Hver en krone tæller, når du er pensionist."
Sådan lyder budskabet fra discountkæden Aldi i en reklamekampagne i dagens udgave af Politiken.
Hvor andre kæder går benhårdt efter børnefamilier, der af helt naturlige årsager har et stort behov for dagligvarer, har Aldi i deres nye kampagne "Mit nye Aldi" også fokus på pensionisten, foruden flere andre målgrupper som den studerende, den enlige med børn - og naturligvis børnefamilier.
Og der kan være rigtig god ræson i, at Aldi går efter pensionister i deres kampagne. For udover at mange pensionister er købedygtige, er det også en gruppe, der bliver flere og flere af.
Flere pensionister
På 10 år er målgruppen således steget med 25. pct og udgør i dag ca. 1,1 mio. danskere, ifølge Danmarks Statistik, ligesom befolkningsgruppen stiger stærkt de kommende år.
I kampagnen "Mit nye Aldi"gør discountkæden opmærksom på, at Aldi nu har fået endnu flere danske og økologiske varer på hylderne.
Blandt andet er over halvdelen af leverandørerne danske, og den fortælling har Aldi ikke været dygtige nok til at fortælle forbrugerne, har Aldis vicedirektør Thomas Hedegaard Bang tidligere erkendt overfor Dansk Handelsblad.