Forbrugerne er på påskejagt efter tilbud på lam og fisk

Trends 30. mar 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Colourbox
  • Når påsken nærmer sig, er det ikke kun påskeæg, der jagtes. Forbrugerne jagter også tilbud på påskelækkerierne

End ikke en corona-pandemi kan lave om på, at de danske forbrugere skal have lam, sild og rejer i påsken.

Det smitter af på de søgninger, som mange forbrugere foretager på blandt andet eTilbudsavis, når de er på jagt efter tilbud på påskelækkerierne.

- Når vi nærmer os påsken, som når vi kommer tættere på jul, er det det samme år efter år, og det smitter også af på tilbudsaviserne. Påskeugen er den eneste uge om året, hvor fisk- og skaldyrskategorien er den, der har den største andel af forsidetilbuddene, og hele otte kæder har valgt at sætte lammekølle på forsiden, siger Claus Nykjær, head of insight ved Tjek, der ejer eTilbudsavis.

Ifølge en opgørelse over søgninger fra 25. til 29. marts sammenlignet med det seneste år, som eTilbudsavis har foretaget for Dagligvarehandlen, rykker lammekølle, lam, sild og fiskefilet ind på top 50, hvor produkterne ikke plejer at være.

Lammekølle ligger på plads nr. 14, sild kom ind på plads nr. 24, lam på plads 31, og fiskefilet på plads nr. 36.

Øl er rykket frem fra en 5. plads til plads nr. 3, mens laks er rykket fra en 11. til en 9. plads.

Rejer tager et hop frem fra sin 22. plads til plads nr. 13.

Lammekøllen har blandt andet fortrængt oksekødet, der er rykket ned fra plads 14 til plads 19.

Opdateret 30. mar 2021