Netto udpeger ny CFO og chef for sortiment og marketing
-
Et farvel til kommerciel direktør i Netto, Martin Hasgard, har skabt en intern ledelsesrokade. Fremover bliver Kristine Marie Thøgersen chef for sortiment og marketing, mens Mikkel Nielsen Kusk overtager jobbet som CFO.
Salling Group er kendte for at satse på egne talenter og udklække masser af CEO-profiler i dansk erhvervsliv.
Efter at en af de helt centrale personer i Nettos udvikling, kommerciel direktør Martin Hasgard, har valgt at søge nye udfordringer efter næsten 22 år i kæden, har det skabt en intern ledelsesrokade, hvor to unge profiler nu får endnu mere ansvar.
Kristine Marie Thøgersen, 36, er fra 15. september udpeget som ny chef for Sortiment og Marketing i Netto, efter Martin Hasgard. Hun har senest været CFO i Netto og får stor anerkendelse med på vejen fra direktør i Netto Danmark, Braw Bakir:
Stærke profiler fra egne rækker
- Kristine har været en del af vores ledergruppe i de to år, hun har været i Netto efter flere år hos Novo Nordisk. Først som ansvarlig for vores strategiarbejde, hvor hun sideløbende har spillet en nøglerolle i vores enorme opgave med at konvertere alle danske Netto’er til nyeste 3.0-koncept. Herefter blev Kristine udpeget til CFO i Netto – en rolle hun har udfyldt fantastisk. Derfor kan jeg heller ikke komme tanke om nogen bedre end hende som ny chef for Sortiment & Marketing i Netto, siger Braw Bakir og fortsætter:
- Kristine har på rekordtid opbygget en eminent forretningsforståelse og tillagt sig dyb indsigt i Netto såvel som Salling Group, hvor hun har sat en klar retning for sit eget team og organisationen som helhed.
Som ny CFO i Netto er udpeget 30-årige Mikkel Nielsen Kusk, som gennem ni år har besat forskellige funktioner og lederroller i Salling Group og Netto.
Senest har han været leder for Analytics & Operational Excellence-team i Netto. Teamet skal forsat operere under Mikkel – nu som CFO.
Mikkel indtræder som ny CFO 15. august og skal den næste måned sikre en god overgang sammen med Kristine Marie Thøgersen.
- Mikkel har været ansat i Salling Group i ni år og kom til Netto i januar 2024, hvor han har ledet store projekter, som vi allerede nu ser gode resultater af. Mikkel kender både Netto og Salling Group indgående, hvilket er et kæmpe plus i hans nye rolle, siger Braw Bakir.
- Det er en stor stolthed for os, at både Kristine og Mikkel er vores egne talenter. De er begge fagligt stærke, kender detailbranchen indgående, og vigtigst af alt er de fantastiske mennesker med gode værdier og en stærk holdånd. De er beviser på, at vi har en velfungerende talentpipeline, hvor vi internt kan udvikle og fremme dygtige folk, når der er brug for dem, siger Netto Danmarks direktør.